Ekonomi

Türkiye E-İhracat Platformu Kurulacak

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Ankara’da düzenlenen E-İhracat Zirvesi’nde, ihracatçıların ulusal B2B platformu Türkiye E-İhracat Platformu’nun Türkiye Yüzyılına yakışır bir projeyle kurulacağını söyledi.

8-10 Kasım tarihleri ​​arasında ATO Congresium Kongre ve Stand Sarayı’nda Ticaret Bakanı Ömer Bolat’ın açılış konuşmasıyla başlayan “E-İhracat Zirvesi”ne 3.800 fiziki ve 5.000’den fazla online katılımcı olmak üzere toplam 8.800 kişi katıldı. . 5 panel ve 38 farklı modülde 71 konuşmacının yer aldığı etkinlikte, şirketlerin her geçen gün büyüyen e-ihracat dünyasında nasıl başarılı bir şekilde ilerleyebilecekleri, uluslararası ticarette Türk markalarını nasıl yaratabilecekleri ve markaya nasıl sahip olabilecekleri A’dan Z’ye anlatıldı. Değişen ve gelişen ekonomiden payımızı alıyoruz. -İhracat değerlendirildi.

Zirvenin ilk gününde konuşan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, pandemiyle birlikte küresel ticarette dijital bir dönüşüm sürecinin başladığını ve bu dönüşümün e-ticaret departmanı için önemli fırsatlar getirdiğini, e-ticaret şubesinin 2019 yılında perakende ticaretten yüzde 5 civarında pay alan A.Ş., bu dönüşümle payını yüzde 19’a çıkardı. Türkiye’nin bu değişimde rekabetin gerisinde kalmadığını belirtti. Bakan Bolat, ön planda olma hedefi doğrultusunda e-ihracat konusunda İhracat Genel Müdürlüğü bünyesinde Bakanlık bünyesinde değerli bir yapılanmaya gidildiğini belirterek, Türkiye Yüzyılına yakışır bir projeyle ihracatçıların daha da öne çıkacağını söyledi. ulusal B2B platformuna taşınarak e-ihracatın artırılmasında lokomotif görevi görecek. “İhracat Platformu”nun hayata geçirileceğinin müjdesini paylaştı.

Zirvenin devamında Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Mehmet Ali Kılıçkaya, E-İhracat Konsorsiyumu modelinin KOBİ’lere sunduğu fırsatları, lojistik analizlerin e-ihracattaki yerini ve “E-İhracat Politikalarının Paydaşları”nı anlattı. Uzak Doğu ve Körfez bölgelerine yapılabilecek potansiyel e-ihracat fırsatlarına değindi. Bahis paneli düzenlendi. Ayrıca, “E-İhracatta Pazaryerlerinin ve Çoklu Kanalların Önemi” ve “Dijital pazaryerlerinde mağaza açma ve yönetimi, pazar araştırması ve pazar yeri seçimi, tanınmış pazaryerlerinin özellikleri, pazarlama ve kampanya yönetimi, etkilemesi beklenen küresel trendler” de yer alıyor. e-ihracat” “Uçtan Uca E-İhracat Konsorsiyumu” panelleri düzenlendi.

Zirvenin ikinci günü Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü’nden Daire Başkanı Hasan Önal ve Ticaret Uzman Yardımcısı Sarenaz Yüksel’in “E-İhracatta Hedef Pazarlar ve Destekler” konulu sunumuyla başladı. Dünyada sosyal medyanın artan hareketliliği ve kullanımı ile şirketlerin klasik iş yöntemlerini kullansa dahi dijitalleşmenin gerekliliğine ilişkin stratejiler değerlendirildi. Sonrasında şirketlerin müşterilerine ulaşmasında dijital pazarlamanın önemi giderek artarken, etkinlik günü boyunca dijital pazarlama tüm yönleriyle ele alındı. Oturum, kampanya yönetiminden sosyal medya fenomenlerine kadar dijital pazarlamanın çeşitli yönlerine ilişkin uzmanların ayrıntılı sunumlarıyla devam etti.

“E-İhracatta Marka Yaratmak” başlıklı konuşmada, tarihi, kültürü, insanları, coğrafyası, firma ve üreticilerin eşsiz hikayeleri ile Türkiye’nin büyük bir potansiyele sahip olduğu ve dünyada başarılarıyla tanındığı belirtildi. üretim ve hizmetlerde yeterlilik. Bulunduğu konumun ötesine geçerek marka yaratan bir bakış açısına geçmesi gerektiği vurgulandı.

Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün ölüm yıldönümünde anma töreniyle başlayan zirvenin 3. gününde 2 panel, 8 modül ve 2 başarı öyküsünden oluşan 12 farklı oturum yoğun katılımla gerçekleştirildi. Her geçen gün büyüyen e-ihracat dünyasında firmaların başarılı bir şekilde ilerlemesini sağlamak amacıyla e-ihracatın tüm paydaşlarının 3 gün boyunca bir araya geldiği “E-İhracat Zirvesi”nde e-ihracatın her adımı büyük bir titizlikle değerlendirildi. katılımı ve B2B platformlarının geleceği ve başarı hikayeleriyle birlikte. yapay zekanın e-ticarette nasıl kullanılacağının tartışılmasıyla sona erdi. – ANKARA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu